wtorek, 22 sierpnia 2017

DIY (11) - skrzynka na zioła

Sezon truskawkowy już dawno za nami, ale pomysł na wykorzystanie koszyka po truskawkach jest nadal aktualny, ponieważ na pewno w wielu domach lub piwnicach znajdziecie wyplatane łubianki -nikomu już niepotrzebne...


Przedstawiam naszego gościa Inkę, która prowadzi swój blog inka-art, a także jest projektantką w DT DIY Zrób to sam , gdzie również możecie znaleźć jej piękne inspiracje:)

O sobie Inka napisała tak:
Zainteresowania: scrapbooking, decoupage, rysunek, fusing, malarstwo. Lubię tworzyć dla innych, cieszy mnie każdy wykonany drobiazg, który może przynieść komuś radość, niespodziankę i sprawić że poczuje się wyjątkowo. Całe swoje twórcze serce zatapiam w scrapbookingu i decoupage-u. Dzielę się cząstką mojego cudownego świata z innymi i dzięki temu czuję się wspaniale.

A teraz metamorfoza koszyczka w skrzyneczkę według pomysłu Inki:)

Zamiast wyrzucać zużyte koszyczki, spróbujcie wykorzystać je do takiego praktycznego 
i dekoracyjnego projektu. Zachęcam do recyklingu i skorzystania z tego prostego i łatwego pomysłu.


1. Koszyczek po przejściach wygląda trochę nieciekawie, sok z truskawek pozostawił  nieładne plamy, trzeba się ich pozbyć.


2. Pierwszym etapem będzie pokrycie całej powierzchni białą farbą, ja użyłam akrylowej, ale równie dobrze możecie zastosować inny rodzaj farby do drewna.

 

3. Wymarzyłam sobie prowansalski klimat mojej pracy, w tym celu do ozdobienia koszyczka wybrałam: serwetkę z motywem lawendy, naturalne korki od wina, jutę,  drewniane serduszko oraz czarną konturówkę.  Teraz należy odpowiednio zestawić wszystkie elementy.

 

4. Zaczynam od postarzenia krawędzi rozcierając suchym pędzlem czarną konturówkę, następnie w wybranych miejscach przyklejam lawendowe motywy z serwetki.

 

5.Kolejnym etapem jest ozdobienie przestrzennymi elementami, kawałek juty przyklejam w wybranym miejscu klejem na gorąco, doklejam wcześniej przygotowane serduszko z motywem prowansalskim oraz przecięte na połówki korki od wina, postarzam ich brzegi.

 

6. Gotowe! Teraz wystarczy umieścić w środku świeże zioła  i mam piękny, aromatyczny ogród ziołowy w kuchni.

 

Dziękujemy Ince za świetny tutorial:)

5 komentarzy:

inka-art pisze...

Dziękuję bardzo za zaproszenie i możliwość przedstawienia swojego pomysłu na blogu Art-Piaskownicy, mam nadzieję że kursik się przyda, to bardzo łatwa i szybka przemiana zużytego koszyczka w coś ozdobnego a zarazem praktycznego - zachęcam wszystkich do wykorzystania mojego pomysłu i życzę świetnej zabawy :)
Pozdrawiam, Inka-art

Peninia pisze...

Jest świetna:) Super się prezentuje:)

Lili Sulastri pisze...

Super cool. Lovely upcycling project.

mirosek pisze...

Piękna i praktyczna :)

anua pisze...

rewelacyjny pomysł! :) akurat mam taki koszyczek w domu i zastanawiałam się jakby go wykorzystać - dzięki! :)