niedziela, 23 października 2016

DIY (4) - metamorfoza bojlera

Witajcie,

dzisiaj chcemy Wam pokazać niezwykłą przemianę zwykłego bojlera
w małe dzieło sztuki użytkowej. Autorką tej metamorfozy jest  Anastasja Blonde.


Anastazja - tak pisze o sobie:

Jestem żoną oraz mamą dwóch córeczek. Obecnie przebywam na urlopie wychowawczym.  Uczestniczę jako wolontariuszka w projekcie " Мастерская Добра", który zajmuje się pracą z dziećmi z klinik, domów dziecka, internatów... Przybliżamy im nie tylko scrapbooking, ale i inne twórcze techniki. Scrapbookingiem zajmuję się od dwóch lat z małymi przerwami. Tworzę kartki na różne okazje, albumy dla najbliższych. Metodą prób i błędów przemierzałam różne style, aż dotarłam do  steampunk'u; który jest mi szczególnie bliski. I w nim odnoszę sukcesy. W każdej swojej pracy pragnę zadziwić odbiorców oryginalnymi formami alter-scrapbookingu. Zapraszam na moje strony:

инстаграмм: @anastasiya_blondinka
FB: https://www.facebook.com/blondinka.trueno

Spójrzcie na zdjęcie przed i po ...
Bojler na zdjęciach ma pojemność 45 litrów. Jego zewnętrzna powierzchnia nie nagrzewa się, co szczegółowo wyjaśnia Anastazja na swoim blogu, pokazując budowę bojlera i jego działanie.


A teraz przejdziemy do metamorfozy bojlera -krok po kroku:) 

Oto efekt , do którego zmierzamy w pierwszym etapie ozdabiania bojlera:

1. Jako pierwszą można wykorzystać pastę strukturalną, ale żeby obniżyć koszty zdobienia proponuję gładź szpachlową z marketu budowlanego, bo ma podobne właściwości.

2. Następnie wykorzystałam dwa szablony - "mur" lub "cegła" i "zegary"

3. Kolejnym elementem były metalowe tryby i trybiki w różnych rozmiarach. ( Anastazja zamawia je w Chinach. A my możemy poszukać jakichś elementów zastępczych ).
 
4. Następny etap metamorfozy bojlera to zagruntowanie urządzenia czarnym primerem.
( Nie wiem, czy w naszych sklepach znajdziemy czarny primer, więc myślę, że można zastosować zwykły primer,   w celu zwiększenia przyczepności farby, a następnie nałożyć warstwę farby akrylowej w wybranym kolorze).

 

 5. Potem biorę perłowe farby akrylowe i zaczynam starannie malować pędzlem tylko wierzchnią część "ceglanej" tekstury - tak, aby tło pozostało czarne i tworzyło kontrast.

 6. A teraz najciekawsza część zdobienia, czyli malowanie trybkiów i zegarów. Robię to palcami, bo daje to najlepszy rezultat.

 
 7. Ostatnią czynnością jest pokrycie lakierem akrylowym odnowionego bojlera, aby można go umyć w razie potrzeby wilgotną ściereczką.

Na blogu Anastazji- CardboxClub - znajdziecie wersję rosyjską i angielską 
tej wspaniałej metamorfozy w stylu steampunk. Zapraszamy:)
(You will find English version on the Anastasia's blog. We invite you - click here)

Dziękujemy Anastazji za udostępnienie wpisu z ciekawym pomysłem na zmianę wystroju łazienki:)
 

8 komentarzy:

Таня Botanica pisze...

Very interesting project!!

Magda Wo /decoartM/ pisze...

jak wczoraj przeczytałam, ze będzie metamorfoza bojera, to się zastanawiałam czy coś jeszcze się tak nazywa ;p nie wierzyłam, że to o to wielkie urządzenie chodziło, a teraz widze, że jednak :D wyszła świetnie ta metamorfoza :D czad

negatyfffka pisze...

Tego się nie spodziewałam... taki bojler straszy u moich rodziców w domu. Jak widać powyżej i takie szkaradztwo można zmienić:) SUPER!

Adrianna Bartnik pisze...

Niesamowite! Świetny pomysł

Agnieszka T pisze...

Wow!!! Rewelacja :)

Paulyntolyna pisze...

Ciekawa zmiana :)

SPINkA pisze...

wow! niesamowity efekt :))

Małgorzata Gogolin pisze...

Super metarmorfoza